Zapraszamy do kontaktu!
Naukowa księgarnio-kawiarnia specjalizująca się w psychologii i naukach pokrewnych (rok założenia 1999)
Podstawowe | |
Autor: | Heinz-Hermann Krüger |
OFERTA WAŻNA DO WYCZERPANIA ZAPASÓW
Książka ta składa się z trzech części, z których każda warta jest opublikowania w języku polskim, bowiem zawiera treści dotyczące nowoczesnego uprawiania pedagogiki. Publikacja stanowi poznawczo i metodycznie wartościową lekturę zarówno dla pracowników naukowych z dziedziny pedagogiki, jak i coraz liczniejszych studentów kierunków pedagogicznych szkół wyższych.
Z recenzji prof. S. Palki
Każdy pedagog powinien znać, rozumieć i porównać występujące w naukach o wychowaniu zróżnicowanie perspektyw poznawczych, które odmiennie opisują istot wychowania, wyjaśniają jego fenomen oraz określają swoistą dlań rolę pedagoga. Książka H.-H. Krügera jest doskonałą prezentacją i krytyczną zarazem analizą teoretycznych koncepcji i stanowisk w naukach o wychowaniu oraz najnowszych podejść badawczych.
Z recenzji prof. B. Śliwerskiego
Spis treści:
* Wstęp do wydania polskiego
* Część pierwsza. TEORETYCZNE KONCEPCJE I STANOWISKA W NAUKACH O WYCHOWANIU
Rozdział 1. Pedagogika humanistyczna
Rozdział 2. Empiryczna nauka o wychowaniu
Rozdział 3. Krytyczna nauka o wychowaniu
Rozdział 4. Inne kierunki w naukach o wychowaniu
* Część druga. METODY BADAŃ W NAUKACH O WYCHOWANIU
Rozdział 5. Hermeneutyka humanistyczna
Rozdział 6. Badanie działań pedagogicznych
Rozdział 7. Metody jakościowe w badaniach pedagogicznych
Rozdział 8. Metody ilościowe w badaniach pedagogicznych
Rozdział 9. Możliwości i ograniczenia metod ilościowych i jakościowych
* Część trzecia. PEDAGOGIKA REFLEKSYJNA A KRYTYCZNE BADANIA OŚWIATOWE
Rozdział 10. Teoretyczne punkty odniesienia
* Bibliografia. Słownik terminów. Indeksy
Psyche.pl 2005-2015. All Rights Reserved.